poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Przyjemność ... jedzenia

Śniadanie już było.
Teraz nadszedł czas obiadu. Obiad, który będzie smakował a zarazem będzie lekki. Bez nadymania czy pęcznienia naszej sylwetki.
Pewnie można wcinać MacZestawy ale po co. Chyba, żeby potem walczyć z nadwagą i depresją.
Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy posiadać nakładkę do garnka aby przyrządzać potrawy na parze.
Nie zajmuje to zbyt dużo czasu. Wystarczy mieć chęci.
Ja nie lubię gotować, dlatego wymyślam różne dziwne potrawy, które nie zabierają mojego cennego czasu.
Lubię dobrze zjeść..Kto nie lubi. Ale tak jeść aby nie  tyć. Niemożliwe .... A jednak.


Taki oto kurczak przygotowany na parze. Filet przekrojony, osolony, posypany ziołami prowansalskimi, polany łyżką oleju z pestek winogron, pozostawiony na trochę (można przygotować dzień wcześniej) w pojemniku w lodówce. Można również przygotować w ten sam sposób różne rodzaje mięs.W zależności co kto lubi. Ja oczywiście dodaję kawałki papryki chili jeśli taką mam w danej chwili (zamrażam). Jeśli nie mam używam pieprzu.
Obowiązkowo do obiadu


Moja sałatka z fetą
Zawsze wzbogaca moje menu.

Jestem smakoszem ryżu. Niekoniecznie z jabłkami. Powinien nie być rozgotowany. Wtedy nie jest ryżem tylko kleikiem. Najlepszy dla mnie jest ryż jaśminowy. Ma wspaniały zapach i jest delikatny. 
Również wspaniale smakuje sam 


Jak i w towarzystwie


Sałatki z różnych sałat od roszponki po rukolę.
Kupuję zestaw sałat dodaję :
pokrojone pomidory (2-3) 
ogórek zielony (1-2)
paprykę czerwoną i lub białą (po 1/2)
cebulę czerwoną, którą wcześniej kroję i solę, czekam kwadrans i dopiero potem dodaję do sałatki
łyżkę sezamu
łyżkę pestek słonecznika
olej z pestek winogron (2-3 łyżki)
ocet jabłkowy (1-2 łyżeczki)
zioła prowansalskie
sół
Również dodaję (ale tylko sobie!!!) do osobnej salaterki z sałatatką łyżkę musztardy. Działa przyspieszająco na nasz metabolizm. Musztarda rosyjska lub inna pikantna, w ostateczności może być sarepska.
Zrobienie sałatki zajmuje do 15 minut. Kurczak - filet na parze do 15 minut.To niewiele czasu na tak smakowity obiad. Nie wspomnę o niskiej kaloryczności tych posiłków.

Krótki czas przygotowania a jaka przyjemność degustowania!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz