niedziela, 13 września 2015

Kreatywne + twórcze myślenie = mój rok szkolny

Brak czasu...
A  może zwykłe lenistwo !!! Przygotowanie wszystkich niezbędnych przyborów do działania.


Dawno nic tutaj nie robiłam a bardzo za moim blogiem tęskniłam.
Niestety! Początek roku szkolnego to mój początek ciężkiej pracy. Praca mojego  twórczego myślenia oraz przesyłania motywacji moim uczniom.
Moje szare komórki musza być w pełnej gotowości. Nie robia kopiuj wklej, tylko opracowują autorskie programy dostosowując program nauczania do dzisiejszej rzeczywistości i pracy z młodymi ludźmi.
Niby nic,takie zajęcia artystyczne. opracować metody pracy oczywiście aktywne. Po co? Po to by zajęcia były interesujące i mega zaje...jak mówią uczniowie.
To samo dotyczy muzyki i plastyki. Terminy pojęcia a dodatkowo a może przede wszystkim muzyka klasyczna i piękne obrazy. Oczy rejestrują obraz i ucho wyostrza się na dźwięki... Praca zespołowa metodami aktywnymi utrwala cały zakres poznanej wiedzy.
A potem czysta przyjemność ... sprawdzenia wiadomości.
Ktoś zapyta jak? po co?
Aby wiedzieć co w trawie piszczy od przedszkolaka po starszaka.
By być człowiekiem obytym z kulturą. Przynajmniej w niewielkim procencie być znawcą sztuki i muzyki. Wchodzić w świat dorosły z minimalną wiedzą, która uwrażliwia nas na innych postrzegając świat wokół nas.
Będę prezentować pracę moich uczniów tych najmłodszych ze szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów. Co robić i jak pracować z młodzieżą aby zachęcić ich do działania .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz