Zajęcia z plastyki a dokładnie z historii sztuki wcale nie muszą być nudne...Jeśli teoria przekazana przez nauczyciela będzie połączona z praktycznymi i przyjemnymi czynnościami uczniów.
Opowiadając o Starożytnym Egipcie i omawiając zabytki architektury można dać uczniom możliwość tworzenia własnej pracy plastycznej. Na początku usłyszałam, że rysują przedszkolaki ale po chwili wszyscy rozpoczęli przygodę z ołówkiem. Całkowicie wkręcili się w to rysowanie gimnazjaliści ostatnich klas, tym bardziej że wszystkie prace oceniam.
Najważniejszą rolę odgrywa w moim systemie oceniania estetyka wykonania pracy plastycznej. Zagniecenia lub plamy obniżają ocenę w dół. Wyjściową oceną jest 4. Większość otrzymuje pomiędzy 4+ a 5, chociaż są wybitne jednostki na 6.
Do każdego tematu tzn. do każdej epoki młodzież tworzyć będzie prace plastyczną. Uczestnicząc aktywnie w zajęciach, każdy uczeń więcej wiadomości zapamiętuje. Co najważniejsze takie zajęcia są ciekawe a zarazem inne niż dotychczas. Nie są nudne, bo dają możliwość artystycznego tworzenia każdemu sztuki plastyczne.
Tak naprawdę nie tylko przedszkolaki lubią i chcą rysować
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz